Pioniers op het gebied van popcultuurprints vinden hun merkbeschermingsheld
"Als je de ultieme bescherming voor je merk op Amazon wilt hebben, ga dan voor Project Zero."
Jamal Aoun
Marketplace-directeur
Ga daarheen waar de fans zijn
Popfunk komt sinds 2007 tegemoet aan de voorliefde van klanten over de hele wereld voor popcultuur door een supersterrenline-up van goederen op aanvraag te bieden. Met meer dan 1000 licenties in hun bezit, hebben ze items zoals t-shirts en hoody's versierd met een verbluffende reeks van onder meer afbeeldingen en logo's die favoriet zijn bij fans. Van Friends en Harry Potter tot Pink Floyd, Jurassic Park en Sesamstraat: ze hebben enkele van de grootste namen in de pop-cultuur en sport gelicentieerd.
Hoewel het merk in eerste instantie alleen verkocht aan traditionele winkels, besloot het om de verkoopkanalen te openen en de mantra 'ga daarheen waar de fans zijn' toe te passen. Dat betekende het vinden van populaire nieuwe franchises en oude favorieten en deze rechtstreeks aanbieden aan het publiek.
En dat is precies wat ze deden: ze gebruikten het geweldige bereik en de technologie van Amazon om klanten in contact te brengen met de werelden, personages en verhalen waar ze het meest van houden door middel van authentieke en hoogwaardige producten.
Hoewel het merk in eerste instantie alleen verkocht aan traditionele winkels, besloot het om de verkoopkanalen te openen en de mantra 'ga daarheen waar de fans zijn' toe te passen. Dat betekende het vinden van populaire nieuwe franchises en oude favorieten en deze rechtstreeks aanbieden aan het publiek.
En dat is precies wat ze deden: ze gebruikten het geweldige bereik en de technologie van Amazon om klanten in contact te brengen met de werelden, personages en verhalen waar ze het meest van houden door middel van authentieke en hoogwaardige producten.
Geweldige licenties, grote verantwoordelijkheid
Waar helden zijn, zullen ook altijd partijen met kwade bedoelingen zijn. Door het licentiëren van enkele van de grootste namen in onder meer televisie, film, strips, muziek, sport, universiteiten, zijn producten van Popfunk gevoelig voor vervalsing van hun geregistreerde handelsmerken en die van hun licentiepartners.
De bescherming van hun intellectueel eigendom was een prioriteit voor het bedrijf. Popfunk maakte zich zorgen dat vervalsingen in slechte klantenrecensies konden resulteren, wat er mogelijk voor kon zorgen dat klanten zich van hun producten afkeerden of dat dit een negatieve impact had op de bedrijfsresultaten.
Gelukkig hadden merkeigenaren een oplossing om Popfunk te helpen terug te slaan.
De bescherming van hun intellectueel eigendom was een prioriteit voor het bedrijf. Popfunk maakte zich zorgen dat vervalsingen in slechte klantenrecensies konden resulteren, wat er mogelijk voor kon zorgen dat klanten zich van hun producten afkeerden of dat dit een negatieve impact had op de bedrijfsresultaten.
Gelukkig hadden merkeigenaren een oplossing om Popfunk te helpen terug te slaan.
Problemen in één handomdraai oplossen
Het beschermen van het merk tegen vervalsers is al sinds dag één een prioriteit voor Popfunk. Toen het bedrijf voor het eerst begon met verkopen via Amazon, gebruikte het de tool 'Een schending melden'.
Nadat het bedrijf in aanmerking kwam voor Project Zero, is het begonnen met het rapporteren van claims via de tool Selfservice voor het verwijderen van namaakgoederen.
Nadat het bedrijf in aanmerking kwam voor Project Zero, is het begonnen met het rapporteren van claims via de tool Selfservice voor het verwijderen van namaakgoederen.
“Project Zero heeft ons leven gemakkelijker gemaakt door ons de mogelijkheid te geven om zelf inbreukmakende producten te verwijderen. Binnen enkele minuten na het melden van de kwaadwillenden, ontvingen we een melding dat hun productvermeldingen waren verwijderd."
Jamal Aoun
Marketplace-directeur
Vervalsingen melden
De eerste stap die Popfunk heeft genomen, was om zich in te schrijven bij Amazon Brand Registry en de tool 'Een schending melden' te gebruiken om naar productvermeldingen van vermoedelijke namaakproducten te zoeken. Hoewel Amazon snel de gerapporteerde inbreukmakende content had onderzocht en verwijderd, moest het Popfunk-team nog steeds wachten tot Amazon het onderzoek had voltooid en een beslissing had gegeven over hun indieningen.
Ere wie ere toekomt
Project Zero is een echte gamechanger voor Popfunk gebleken door ervoor te zorgen dat hun klanten authentieke producten ontvangen en een geweldige ervaring hebben.
Het geeft het Popfunk-team ook meer tijd om zich te richten op het laten groeien van hun bedrijf, in plaats van alleen kwaadwillenden op te sporen.
En voor een bedrijf dat is gericht op groei biedt het ook een ander groot voordeel: Popfunk helpen meer licenties te winnen en hun steeds groeiende lijst met producten verder uit te breiden.
Het geeft het Popfunk-team ook meer tijd om zich te richten op het laten groeien van hun bedrijf, in plaats van alleen kwaadwillenden op te sporen.
En voor een bedrijf dat is gericht op groei biedt het ook een ander groot voordeel: Popfunk helpen meer licenties te winnen en hun steeds groeiende lijst met producten verder uit te breiden.
"Ik moet onze licentiepartners spreken. Het hebben van een perfect responsieve tool tot onze beschikking om inbreuk op te lossen is ontzettend krachtig en geeft zelfvertrouwen, omdat we snel kunnen reageren. Project Zero biedt een enorm voordeel."
Jamal Aoun
Marketplace-directeur
Locatie
Madison Heights, MI, Verenigde Staten
Sector
Kleding, mode
Op Amazon sinds
2016
Tools voor merkbescherming
Brand Registry
Project Zero
Project Zero
Meer informatie over Project Zero
Op deze site maken wij gebruik van cookies en soortgelijke hulpmiddelen (gezamenlijk "cookies" genoemd) om diensten aan u te leveren, te verbeteren en om advertenties te tonen. Om meer te weten te komen over hoe Amazon cookies gebruikt, kunt u de Amazon Cookies Notice raadplegen.