Adverteren
Verhoog je zichtbaarheid en omzet op Amazon door te adverteren
Wist je dat gesponsorde advertenties je kunnen helpen om je zichtbaarheid te verhogen, meer shoppers te bereiken en je omzet te verhogen?
Haal je zakelijke doelen
Zorg ervoor dat je ontdekt wordt
Zorg ervoor dat je ontdekt wordt
Adverteren kan de zichtbaarheid van je merk en producten een boost geven. Advertenties worden weergegeven op goed zichtbare plaatsen, in winkelresultaten of op productgegevenspagina's.
Adverteren kan de zichtbaarheid van je merk en producten een boost geven. Advertenties worden weergegeven op goed zichtbare plaatsen, in winkelresultaten of op productgegevenspagina's.
Genereer meer omzet
Veel shoppers die Amazon bezoeken zijn klaar om te kopen. Adverteren kan je helpen om klanten te bereiken die op zoek zijn naar producten zoals die van jou.
Houd kosten onder controle
Betaal alleen voor de klikken op je advertenties. Campagnerapporten geven informatie over je advertentie-uitgaven en de prestaties van je advertenties, zodat je inzicht krijgt in wat werkt en je campagnes optimaal kunt afstellen.
Amazon Advertising is een essentieel onderdeel van onze groeistrategie.Mike ReeveIndigo Jamm
Oplossingen voor adverteren met gesponsorde advertenties
Gebruik gesponsorde advertenties om je doelen te helpen bereiken
Sponsored Products
Sponsored Products zijn advertenties voor afzonderlijke productvermeldingen op Amazon. Ze verschijnen op pagina's met winkelresultaten en op productgegevenspagina‘s.
Sponsored Products-advertenties kunnen je helpen om shoppers met een hoge koopintentie te bereiken die actief op zoek zijn naar producten die verwant zijn aan die van jou.
Sponsored Brands
Met Sponsored Brands-advertenties kun je je merk en productportfolio in de schijnwerpers zetten. Deze advertenties met je merklogo, een aangepaste kop en een selectie van je producten verschijnen op de pagina's met winkelresultaten en kunnen je helpen om de verkoop en de zichtbaarheid van je producten te vergroten.
Sponsored Brands-advertenties kunnen ervoor zorgen dat shoppers die interesse hebben getoond in soortgelijke producten ook jouw merk en collectie van producten in overweging gaan nemen.
Sponsored Display
Sponsored Display is een zelfbedieningsoplossing voor display-advertenties die je helpt je bedrijf en merk te laten groeien door klanten te betrekken tijdens het aankooptraject, ongeachte de fase waarin zij zich bevinden.
Met Sponsored Display bereik je de juiste doelgroep voor je bedrijf, in de Amazon-winkel en duizenden bestemmingen van derden, met display-advertenties die eenvoudig te maken en te beheren zijn.
Stores
Stores zijn op maat gemaakte winkelbestemmingen van meerdere pagina's op Amazon voor individuele merken, waarmee je je merkverhaal en productaanbod kunt presenteren. Ze vereisen geen website-ervaring en zijn gratis.
Met Stores kun je kiezen uit een groot aantal verschillende, eenvoudig te maken content-templates en -tegels, deze opnieuw rangschikken met behulp van de eenvoudige drag-and-drop functionaliteit en een professioneel ogende website maken zonder dat je hiervoor codeer- of ontwerpvaardigheden nodig hebt.
Klaar om aan de slag te gaan? Zo werkt het:
Stap 1
Log in bij Seller Central. Als verkopen op Amazon nieuw voor je is, meld je dan nu aan
Klik op het tabblad 'Adverteren' en volg de instructies om aan de slag te gaan. Kies je type campagne en volg de stappen om je campagne te aan te maken. Als je een merkeigenaar bent en een Store wilt opzetten, klik dan op het tabblad 'Stores' en volg de stappen om je eerste pagina te bouwen.
Stap 2
Maak je campagne aan
Je kunt al in 5 minuten een campagne aanmaken. Om een Sponsored Products-campagne te maken, selecteer je de producten die je wilt adverteren, kies je tussen automatische en handmatige targeting en bepaal je hoeveel je per klik wilt betalen. Kies voor een Sponsored Brands-advertentie minstens 3 producten die je wilt adverteren, voeg je logo en een aangepaste kop toe en bepaal welke trefwoorden je wilt targeten en hoeveel je wilt uitgeven. Gebruik voor Stores onze kant-en-klare sjablonen, drag-and-drop tegels en dynamische widgets om gratis je eigen Store te maken. Selecteer voor Sponsored Display je doelgroep, stel je bod en dagelijks budget in, kies je producten om te adverteren en maak je campagne.
Stap 3
Bereik meer shoppers met gesponsorde advertenties
Terwijl Sponsored Products-advertenties onmiddellijk gelanceerd worden, moeten Sponsored Brands-advertenties, Sponsored Display-advertenties en Stores eerst nog beoordeeld worden. Op basis van relevantie en bod worden advertenties getoond aan klanten op goed zichtbare plaatsingen in winkelresultaten en op productgegevenspagina's. Met Sponsored Display heb je ook de mogelijkheid om je advertenties weer te geven op websites en apps van derden, zodat je klanten kunt bereiken die de gegevenspagina's hebben bekeken van producten die door je merk worden verkocht, en hen kunt aanmoedigen om terug te komen naar die pagina's.
Wanneer shoppers op je Sponsored Products- of Sponsored Display-advertenties klikken, komen ze op je productgegevenspagina terecht. Je Sponsored Brands-advertentie brengt shoppers naar je Store of naar een aangepaste landingspagina waarop je producten worden getoond.
Wanneer shoppers op je Sponsored Products- of Sponsored Display-advertenties klikken, komen ze op je productgegevenspagina terecht. Je Sponsored Brands-advertentie brengt shoppers naar je Store of naar een aangepaste landingspagina waarop je producten worden getoond.
Stap 4
Houd je kosten onder controle
De meeste gesponsorde advertenties zijn oplossingen op basis van kosten per klik, wat betekent dat Amazon kosten in rekening brengt voor het aantal klikken op je advertenties. Je kiest zelf hoeveel je wilt uitgeven voor een klik en stelt een budget in voor het maximale bedrag dat je bereid bent om op een dag aan je advertenties uit te geven.
Stap 5
Meet je succes
Je kunt je impressies, klikken, click-through rate, new-to-brand klanten, verkeer naar je Store, advertentie-uitgaven enz. volgen. Deze inzichten kunnen je helpen je om je prestaties in de gaten te houden en je campagnes te optimaliseren.
Vereisten om te checken voordat je met adverteren begint
Account
Je moet een actief professioneel verkopersaccount hebben. Om Sponsored Brands en Stores te kunnen gebruiken, moet je zijn ingeschreven in het Amazon Brand Registry.
Aanbevolen aanbod
De producten die je adverteert met Sponsored Products moeten in aanmerking komen voor plaatsing als aanbevolen aanbod. 1 Sponsored Brands- en Sponsored Display-advertenties worden getoond aan shoppers, ongeacht wie het aanbevolen aanbod toont.
Producten
Op dit moment ondersteunen we geen producten voor volwassenen, tweedehands of gereviseerde producten en producten in gesloten categorieën. Bekijk voor een volledige lijst van toegestane en verboden categorieën het Creative Acceptance-beleid voor Sponsored Products, Sponsored Brands en Sponsored Display.
1Als je een advertentie aanmaakt voor een productvermelding die niet in aanmerking komt voor een aanbevolen aanbod-plaatsing, wordt je advertentie niet aan Amazon-shoppers getoond. Advertenties die niet in aanmerking komen, worden gemarkeerd in de campagnebeheerder op het tabblad 'Adverteren' in Seller Central.
Adverteer wereldwijd
Verkoop je in meerdere landen? Beperk je wat adverteren betreft niet tot je eigen binnenlandse marketplace. Bouw je internationale activiteiten uit en breng je merk onder de aandacht van Amazon-klanten over de hele wereld door te adverteren in alle in aanmerking komende landen.
1.
Zoek in de onderstaande lijst een land waarvoor je in aanmerking komt om te adverteren.
2.
Klik op de vlag voor het betreffende land om je aan te melden bij Seller Central.*
3.
Klik op het tabblad 'Adverteren', ga naar de campagnebeheerder en selecteer "Campagne maken".
*Registratie vereist
Nuttige bronnen
Succesgidsen voor adverteerders
Ontvang stapsgewijze instructies en ga aan de slag met gesponsorde advertenties.
Webinars
Neem deel aan onze live webinars over adverteren om je campagnes te optimaliseren en beste praktijken en strategieën voor adverteren te leren. Er zijn ook marketingspecialisten aanwezig die tijdens live vraag-en-antwoordsessies vragen beantwoorden.
Video's
Ga aan de slag met adverteren met deze snelle instructievideo's van Seller University.
Veelgestelde vragen
Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over Amazon Advertising.
Wat zijn Sponsored Products-advertenties?
Sponsored Products-advertenties zijn trefwoord- of productgerichte advertenties die je individuele productvermeldingen promoten en worden weergegeven in winkelresultaten en op productdetailpagina's op Amazon. Gebruik automatische targeting om in enkele minuten je eerste campagne te helpen opzetten. Je bepaalt zelf hoeveel je uitgeeft door je budget in te stellen en te kiezen hoeveel je per klik wilt bieden.
Waarom zou ik Sponsored Products-advertenties gebruiken?
Sponsored Products-advertenties kunnen de zichtbaarheid en omzet van je producten helpen verhogen door advertenties te tonen wanneer shoppers op zoek zijn naar producten zoals die van jou. Er zijn geen maandelijkse kosten; je betaalt alleen wanneer shoppers op je advertentie klikken, waarna ze naar de productgegevenspagina worden geleid, waar je aanbieding te vinden is. Overweeg Sponsored Products-advertenties te gebruiken voor productzichtbaarheid, nieuwe aanbiedingen, unieke selecties, aanbiedingen met weinig glance views, opruimingsitems en seizoensgebonden promoties.
Wat zijn Sponsored Brands-advertenties?
Sponsored Brands-advertenties zijn advertenties met trefwoordtargeting, die op prominente plaatsen in de winkelresultaten verschijnen en die een aangepaste kop, een merklogo en een collectie producten kunnen weergeven in de creative voor je advertentie. Als shoppers op de advertentie klikken, worden ze naar een productpagina, een aangepaste landingspagina of een Store geleid. Sponsored Brands-advertenties zijn beschikbaar voor verkopers die zijn ingeschreven in Amazon Brand Registry.
Waarom zou ik Sponsored Brands-advertenties gebruiken?
Sponsored Brands-advertenties kunnen de zichtbaarheid en de omzet van je merk en productportfolio helpen verhogen door op goed zichtbare plaatsen in de winkelresultaten te verschijnen.
Wat zijn Sponsored Display-advertenties?
Sponsored Display is een zelfbedieningsoplossing voor display-advertenties die je helpt je bedrijf en merk te laten groeien door klanten te betrekken tijdens het aankooptraject, ongeachte de fase waarin zij zich bevinden.Selecteer gewoon je doelgroep, stel je bod en dagelijks budget in, kies je producten om te adverteren en maak je campagne. De creatives voor je advertentie worden automatisch gegenereerd met dezelfde vertrouwde functies als bij andere gesponsorde advertenties, waaronder een productafbeelding, prijzen, badges, sterbeoordeling en de knop 'Shop nu' die shoppers terug naar je productgegevenspagina leidt, zodat ze er gemakkelijk producten kunnen bekijken of kopen.1
1Een 'Shop nu'-knop kan worden opgenomen in de creative van je advertentie op basis van plaatsing.
Wie kan gebruik maken van Sponsored Brands, Sponsored Display en Stores?
Sponsored Brands, Sponsored Display en Stores zijn beschikbaar voor professionele verkopers die zijn ingeschreven in het Amazon Brand Registry, leveranciers en bureaus met klanten die producten verkopen op Amazon in België.
Om je merk in te schrijven moet je een geregistreerd en actief handelsmerk hebben ingediend en moet dit handelsmerk door Amazon zijn goedgekeurd. Meer informatie over het inschrijven van je merk in het Amazon Brand Registry.
Om je merk in te schrijven moet je een geregistreerd en actief handelsmerk hebben ingediend en moet dit handelsmerk door Amazon zijn goedgekeurd. Meer informatie over het inschrijven van je merk in het Amazon Brand Registry.
Wat is een Store?
Een gratis, gepersonaliseerde ervaring van meerdere pagina's waarin je merk en productcatalogus worden gepresenteerd.
Hoe kan ik de prestaties van mijn Store meten?
Het dashboard voor Store-inzichten bevat statistieken zoals dagelijkse bezoekers, paginaweergaven en verkopen die gegenereerd worden door je Store. Als je je Store in externe marketingkanalen promoot, kun je ook een tag aan de URL toevoegen om bronnen van verkeer naar je Store te analyseren.
Waar worden mijn advertenties getoond?
Sponsored Products-advertenties kunnen boven, naast of tussen winkelresultaten en op productgegevenspagina's worden weergegeven. Advertenties kunnen zowel op desktops als op mobiele apparaten worden weergegeven.
Sponsored Brands-advertenties kunnen boven, naast of tussen winkelresultaten worden weergegeven. Advertenties kunnen zowel op desktops als op mobiele apparaten worden weergegeven.
Sponsored Display-advertenties kunnen zowel op als buiten Amazon verschijnen op desktops, mobiele sites en apps op basis van de doelgroepen of producttargeting-strategie die je kiest.
Stores worden weergegeven op de Amazon-website op mobiele apparaten, app en desktop.
Sponsored Brands-advertenties kunnen boven, naast of tussen winkelresultaten worden weergegeven. Advertenties kunnen zowel op desktops als op mobiele apparaten worden weergegeven.
Sponsored Display-advertenties kunnen zowel op als buiten Amazon verschijnen op desktops, mobiele sites en apps op basis van de doelgroepen of producttargeting-strategie die je kiest.
Stores worden weergegeven op de Amazon-website op mobiele apparaten, app en desktop.
Welke producten komen niet in aanmerking voor gesponsorde advertenties?
Op dit moment ondersteunen we geen producten voor volwassenen, tweedehands of gereviseerde producten en producten in gesloten categorieën. Bekijk voor een volledige lijst van toegestane en verboden categorieën het Creative Acceptance-beleid voor Sponsored Products, Sponsored Brands en Sponsored Display.
Wat zijn de vereisten om te adverteren?
Een actief professioneel verkopersaccount
- Voor Sponsored Brands en Stores: inschrijving in het Amazon Brand Registry
- Voor Sponsored Products: in aanmerking komen voor het aanbevolen aanbod
Als je een Sponsored Products-advertentie maakt voor een productvermelding die niet in aanmerking komt voor plaatsing als aanbevolen aanbod, wordt je advertentie niet getoond aan Amazon-shoppers. Advertenties die niet in aanmerking komen, worden gemarkeerd in de campagnebeheerder op het tabblad 'Adverteren' in Seller Central. Sponsored Brands-advertenties worden getoond aan shoppers, ongeacht wie het aanbevolen aanbod toont.
Wat kost het?
Sponsored Products- en Sponsored Brands-advertenties zijn advertenties op basis van kosten per klik, wat betekent dat je alleen betaalt wanneer er op je advertentie wordt geklikt. Je kiest zelf je budget en hoeveel je wilt uitgeven voor een klik.
Een Store maken is gratis
Een Store maken is gratis
Wat is een aanbevolen aanbod?
Het aanbevolen aanbod staat op een productgegevenspagina waar klanten hun aankoopproces beginnen door items aan hun winkelwagen toe te voegen. Een essentieel kenmerk van de Amazon-website is dat meerdere verkopers hetzelfde product kunnen aanbieden, dus het kan voorkomen dat je met andere merchants moet concurreren om het aanbevolen aanbod. Verkopers moeten voldoen aan prestatiegebonden eisen om in aanmerking te komen voor plaatsing van een aanbevolen aanbod.
Wat zijn trefwoorden en hoe werken ze?
Een trefwoord is een enkel woord of een combinatie van woorden die je toevoegt aan je Sponsored Products- en Sponsored Brands-campagnes. Trefwoorden worden gematcht met zoekopdrachten die klanten gebruiken om producten te zoeken op Amazon en bepalen waar je advertenties worden weergegeven. Houd er rekening mee dat trefwoorden alleen worden gebruikt voor Sponsored Products- of Sponsored Brands-advertenties.
Wat is CPC-adverteren?
Adverteren op basis van kosten per klik (CPC) is een vorm van betaald adverteren waarbij advertenties kosteloos worden weergegeven (advertentie-impressies of weergaven zijn gratis). De adverteerder betaalt alleen wanneer een klant op de advertentie klikt. Gesponsorde advertenties, zoals Sponsored Products- en Sponsored Brands-advertenties, worden uitgevoerd volgens het CPC-model.
© 2024 Amazon.com, Inc. et ses sous filiales.
Sur ce site, nous utilisons des cookies et des outils similaires (collectivement, les « cookies ») pour vous fournir des services et les améliorer et pour diffuser des publicités. Pour en savoir plus sur la manière dont Amazon utilise les cookies, veuillez lire l’Avis sur les cookies d’Amazon.